علت وجود این‌همه گاز آلاینده در هوا چیست؟
- چند جبهه هوای سرد که از طرف غرب آمده بودند با هجمه به آسمان کشورمان باعث تحریک کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها برای مصرف مازوت شدند. متأسفانه دشمن از هر فرصتی برای سرد کردن هوا و سوزاندن مازوت و بنزین غیراستاندارد استفاده می‌کند.

حامد بذرافکن کاریکاتور حرف مفت مقام آگاه افزود

در منابع اینترنتی خوانده‌ایم که مازوت بسیار خطرناک است. برای این مسئله چه اقداماتی انجام دادید؟
- ما، از برادران عزیز خواسته‌ایم که اقدامات مؤثری برای رفع این مشکل انجام دهند و پا بگذارند روی شیلنگ اینترنت و قطعش کنند.

بالاخره مقصر آلودگی هوا کیست؟
- مردم عزیز ما متأسفانه عادت ندارند که مثل گذشته در غارها زندگی ‌کنند و ما امروزه با مشکل مصرف برق و گاز توسط آن‌ها مواجهیم و این قضایا پیش می‌آید. عده‌ای از همین مردم هم در خیابان‌ها راه می‌روند و با بی‌ملاحظه‌گی نفس می‌کشند و اکسیژن مصرف می‌کنند که درنتیجه برای دیگران کم می‌آید و سلامت عمومی به خطر می‌افتد. ما، در همین رابطه از مسوولین می‌خواهیم کسانی‌را که با آتش زدن سطل‌های آشغال در خیابان‌ها هوا را آلوده و لایه ازن را سوراخ کردند به اشد مجازات برسانند. درهمین رابطه از مغازه‌دارها می‌خواهیم که کسانی را که تجاهر به بی‌حجابی می‌کنند راه ندهند وگرنه بشدت برخورد می‌کنیم.

در رابطه با اجرای لایحه هوای پاک که قبلاً تصویب‌شده بود توضیح دهید. چقدر بودجه به این لایحه اختصاص داده‌اید که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد؟
- ما، بودجه‌های بسیار گرد و قلمبه‌ای را به این مسائل اختصاص دادیم و با هواپیما و کشتی به کشورهای دوست و برادر فرستادیم و از مردم عزیزمان می‌خواهیم که با مأموران حافظ نظم همکاری کنند.

آلودگی هوا روی بازدهی ذهنی هم اثر می‌گذارد. فکر نمی‌کنید این قضایا باعث پایین آمدن سطح علمی شاگردان هم بشود؟
- نخیر. دی‌اکسید گوگردها بدانند که با بی‌سواد شدن آینده‌سازان این مملکت، ما از پای نخواهیم نشست. ما بی‌سوادها را به کوری چشم دشمنان و در رأس آن‌ها آمریکا و دی‌اکسید گوگرد و غرب، روی سرمان کمافی‌السابق حلوا حلوا خواهیم کرد و به مقامات عالی خواهیم رساند.

بر اساس آمار، تعداد بیماران مبتلا به بیماری‌هایی که منشأ آن آلودگی هواست بیشتر شده است. مردم نفس‌تنگی دارند. برای مقابله با بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا چه‌کار کرده‌اید؟
- البته ازلحاظ علمی، مراجعه مردم به دکترها به خاطر نفس‌تنگی ثابت نشده است. طبق بررسی‌ها، مردم عزیزمان سالم هستند و از چند روز تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها استفاده کرده‌اند و نشسته‌اند توی پارک‌ها دارند کشک‌بادمجان می‌خورند.

پس این‌همه بیمار در بخش اورژانس بیمارستان‌ها از کجا آمده‌اند؟
- این نشانگر رونق بخش بهداشت و سلامت ماست. هیچ جایی در دنیا مردم این‌قدر از بخش بهداشت استقبال نمی‌کنند.

در رابطه با رفع آلودگی هوا چه اقداماتی انجام داده‌اید؟
-ما، در کوتاه‌مدت داریم روی پروژه‌های متعدد در شرکت‌های دانش‌بنیان کار می‌کنیم تا کارگروه‌های مختلف، امواج مازوت و گازهای آلاینده دیگر را با دستگاه‌های فوق پیشرفته شناسایی کنند و در اسرع وقت در ساعات اداری بفرستند کره مریخ. فاز اول این طرح در حال بتن‌ریزی و خاک‌برداری است و فاز هزارمش ظرف سه چهار ساعت آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

برنامه بلندمدت شما برای رفع کامل این مشکل چیست؟
- عزیزان و برادران ما دارند شبانه‌روز زحمت می‌کشند و برنامه‌ریزی می‌کنند و نقشه‌ها را نگاه می‌کنند بلکه برفی، بارانی، بادی، چیزی بیاید، هوا یه خرده سبک شود. در همین رابطه از آسمان هفتم هم قول‌هایی گرفته‌ایم که بر اساس آن، سرما حداکثر تا چهار ماه دیگر موظف است بساطش را جمع کند و از آسمان میهن عزیز و پهناورمان برود که پیش‌بینی می‌کنیم ظرف این مدت هجمه مازوت و سایر آلاینده‌ها به آسمان شهرها کمتر شود تا به حول و قوه الهی ببینیم بعدا چه می‌شود.

در آخر چه پیامی برای مردم دارید؟
- از هم‌وطنان عزیزمان می‌خواهیم تا چهار ماه آینده که قراردادمان با آسمان هفتم اجرایی می‌شود، همکاری کنند و تا اطلاع ثانوی نفس نکشند.

[این مطلب در صفحه شخصی رویا صدر منتشر شده است.]

................ تجربه‌ی زندگی دوباره ...............

انسان‌ها با ترس، طمع، امید، حسرت و مقایسه زندگی می‌کنند و همین احساسات، حتی در آگاه‌ترین افراد، تصمیم‌های مالی را شکل می‌دهد. از این منظر، «روان‌شناسی پول» بیش از آنکه درباره پول باشد، کتابی درباره انسان معاصر و رابطه پرتنش او با مفهوم ثروت و دارایی است... اوزل به‌جای ارائه نسخه‌های مستقیم یا توصیه‌های دستوری، تجربه زندگی سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، میلیاردرها و حتی افراد عادی را روایت می‌کند و از دل این داستان‌ها روایت خود را برمی‌سازد و بحث را به پیش می‌راند ...
جنگیدن با فرهنگ کار عبثی است... این برادران آریایی ما و برادران وایکینگ، مثل اینکه سحرخیزتر از ما بوده‌اند و رفته‌اند جاهای خوب دنیا مسکن کرده‌اند... ما همین چیزها را نداریم. کسی نداریم از ما انتقاد بکند... استالین با وجود اینکه خودش گرجی بود، می‌خواست در گرجستان نیز همه روسی حرف بزنند...من میرم رو میندازم پیش آقای خامنه‌ای، من برای خودم رو نینداخته‌ام برای تو و امثال تو میرم رو میندازم... به شرطی که شماها برگردید در مملکت خودتان خدمت کنید ...
اگر بخواهم فیلمی بسازم که بگویم دروغ چیز بدی است باور نمی‌کنند، چون دروغ یک امر جاری در این مملکت است. قبحش از بین رفته... ما بچه‌مسلمان بودیم. اما می‌گفتند این مسلمان نیست... وقتی به آدمی که در کار سینماست می‌گویند اجازه کار نداری، یعنی با شکنجه او را می‌کشند... می‌توانند من را زمین بزنند اما نمی‌توانند من را روی زمین نگه دارند، من بلند می‌شوم... فردین عاشقانه مردم را دوست داشت ...
غالباً خشونتِ خود را زیر نام «دفاع از خود» پنهان می‌کنند. باتلر می‌پرسد: این «خود» کیست که حق دارد برای دفاع از بقای خود، دیگری را نابود کند؟ او پیشنهاد می‌دهد که ما باید «خود» را نه به عنوان یک فردِ مجزا، بلکه به عنوان بخشی از یک کلِ پیوسته تعریف کنیم. اگر من به تو آسیب بزنم، درواقع به ساختاری که بقای خودم به آن وابسته است آسیب زده‌ام ...
20 سال پیش خانه در دامنه‌ی آتشفشان کردیم؛ بدان امید که چشم بر حقیقت بگشاییم... شرح همسایگی خاکستر و دود و آتش؛ نه گفتنی ست، نه خواندنی؛ که ما این خانه‌ی دور از نفت! به شوق و رغبت برگزیده بودیم و هیچ منت و ملامتی بر هیچ دولت و صنف و حزب و نماینده‌ای نداشتیم و نداریم ...